Wij bieden onze diensten en producten aan via twee aparte ondernemingen:
- inzake verzekeringen: Groep Goris Verzekeringen, ondernemingsnummer 0412.785.181, FSMA 42575 A
- inzake bank: Groep Goris Bank, ondernemingsnummer 0435.458.140, FSMA 28496 B
Huidige website is volledig gewijd aan onze verzekeringsactiviteit.
Onze contactgegevens staan onderaan elke pagina van deze website vermeld.
Het register van de verzekeringstussenpersonen wordt bijgehouden door de FSMA, te 1000 Brussel, Congresstraat 12-14 en is terug te vinden op www.fsma.be.
Aangeboden diensten
Ons kantoor biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dwz. de werkzaamheden die bestaan in het adviseren over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van voorbereidend werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkomsten of het sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in het assisteren bij het beheer en de uitvoering ervan.We doen dit voor volgende takken waarvoor we een FSMA-erkenning hebben:
1: Ongevallen;
2: Ziekte;
3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel;
4: Casco rollend spoorwegmaterieel;
5: Luchtvaartuigcasco;
6: Casco zee- en binnenschepen;
7: Vervoerde goederen met inbegrip van koopwaren, bagage en alle andere goederen;
8: Brand en natuurevenementen;
9: Andere schade aan goederen;
10: BA motorrijtuigen;
11: BA luchtvaartuigen;
12: BA zee- en binnenschepen;
13: Algemene BA;
14: krediet;
15: Borgtocht;
16: Diverse geldelijke verliezen;
17: Rechtsbijstand;
18: Hulpverlening;
21: Levensverzekeringen niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen;
22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen;
23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen;
26: Kapitalisatieverrichtingen;
27: Beheer van collectieve pensioenfondsen.
Productinformatie
In onze bibliotheek vind je, geordend per maatschappij, de algemene voorwaarden van verzekeringscontracten die wij regelmatig aanbevelen.Vergoeding en verloning
Voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die u als klant betaalt. Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor. Voor meer informatie contacteer ons kantoor of raadpleeg de klantenzone van onze website. In het andere geval ontvangen wij voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant.
Belangenconflictenbeleid
1. Wetgevend kader
Vanaf 30 april 2014 zijn de “AssurMiFID –gedragsregels” van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft. Overeenkomstig deze gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling. De wettelijke regeling omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MiFID-grondwet. Deze grondwet wordt door ons kantoor geëerbiedigd door zich loyaal, billijk en professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.
2. Welke belangenconflicten?
Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor in een eerste stap de mogelijke belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd. Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beleid inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele groepsstructuur. Bij de beoordeling naar mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden geschaad. Het gaat om:
Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten koste van de cliënt;
Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie;
Situaties met een financiële drijfveer om andere cliënten te laten voorgaan;
Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt uitgeoefend;
Situaties waarbij ons kantoor een vergoeding ontvangt van een andere persoon dan de cliënt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling.
Situaties waarbij ons kantoor deelnemingen van minstens 10% bezit in stemrechten of van het kapitaal van de verzekeringsonderneming(en);
Situaties waarbij de verzekeringsonderneming(en) deelnemingen van minstens 10% bezit(ten)van de stemrechten of van het kapitaal van ons kantoor;
3. Welke maatregelen neemt ons kantoor
Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert. Het gaat onder meer om: - Een interne instructienota; - Een aangepast verloningsbeleid; - Een beleid dat erop toeziet dat de verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan zij de essentiële kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cliënten toe te lichten; - Een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant; - Een regeling inzake het ontvangen van voordelen; - Een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is. Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.
4. Wat is de procedure?
5. Specifieke transparantie
Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u geïnformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact op nemen voor meer informatie.
Klachtenbeleid en -regeling
Voor al uw vragen en problemen kan u in eerste instantie terecht bij ons kantoor. Klachten kunnen ook ingediend worden bij de Ombudsdienst Verzekeringen te 1000 Brussel, de Meeûssquare 35, tel. 02/547.58.71 – fax. 02/547.59.75 - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. www.ombudsman.as.Disclaimer en Privacy
Informatie
De informatie en tools op deze website hebben een louter informatieve waarde. We nemen redelijke maatregelen om de kwaliteit van de informatie en tools op deze website te bewaken, onder andere door ze op regelmatige tijdstippen bij te werken. We aanvaarden echter geen aansprakelijkheid voor de juistheid of de volledigheid van enige informatie en tools op deze website, op de websites waarnaar verwezen wordt of die naar deze website verwijzen. We zijn nooit verantwoordelijk voor eventuele handelingen, beslissingen, fouten, verlies of schade voortvloeiend uit het gebruik van informatie en tools van deze website of websites waarnaar verwezen wordt of die naar deze website verwijzen. In geval van overmacht kan de toegang tot de website onderbroken zijn. We kunnen eveneens zelf de toegang onderbreken voor onderhoud, aanpassing of enige andere reden. We zijn niet aansprakelijk voor die eventuele onderbrekingen of de gevolgen daarvan voor de gebruiker. Wanneer we verwittigd worden van eventuele onjuistheden, zullen we zo snel mogelijk overgaan tot verbetering.
Auteursrechten
De op deze portaalwebsite weergegeven informatie, tools, gegevens en andere elementen zijn en blijven ons eigendom. Het geheel of gedeeltelijk reproduceren, verspreiden, publiceren, overnemen, enz., van enige informatie, tools, gegevens of andere elementen van deze website voor ander dan louter persoonlijk of privaat gebruik, is verboden. Tenzij we daar voorafgaand en schriftelijke toestemming voor geven.
Nieuwsbrief, contact en privacy
We bieden een nieuwsbrief aan waarmee we geïnteresseerden informeren over nieuws op het gebied van verzekeringen en financiën, onze diensten en aanverwante zaken. Meldt u zich aan voor deze nieuwsbrief, dan worden uw gegevens met uw expliciete toestemming toegevoegd aan onze bestemmelingenlijst. Die lijst wordt uitsluitend gebruikt voor de verzending van de nieuwsbrief. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee u zich kunt afmelden. Wanneer u zich afmeldt voor deze service, worden uw gegevens van onze verzendlijst verwijderd.
Als u via een webformulier van deze website een bericht achter laat, dient u uw naam en e-mailadres op te geven voor de beantwoording van uw vraag. We nemen daarbij de Wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens in acht.
U kan deze website anoniem raadplegen. Wij verzamelen geen namen of andere gegevens die iets zeggen over de identiteit van de bezoekers van deze website. Statistische gegevens die van belang zijn voor verbetering van de website, worden wel verzameld.
Gebruik van cookies
We maken bij het aanbieden van deze informatie en diensten gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Daarmee kan onder andere het gedrag van gebruikers op deze website anoniem worden geanalyseerd. U kan uw browser instellen om u te waarschuwen wanneer een cookie wordt aangemaakt of om de automatische aanmaak ervan te verhinderen. U kan het gebruik van cookies door deze website weigeren, maar dit kan wel de functionaliteit en het gebruiksgemak beperken.
Privacyverklaring
Groep Goris, bestaande uit volgende rechtspersonen: Zakenkantoor Goris te Duffel,
Goris&Zoon te Bonheiden, Cloetens Sven BVBA te Mechelen, neemt uw rechten bij gegevensverwerking ernstig. In deze verklaring lichten wij toe hoe wij uw persoonsgegevens verzamelen, verwerken en gebruiken. Deze verklaring vormt het algemene beleid van het kantoor op het vlak van gegevensverwerking conform de toepasselijke wetgeving waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).
Als verzekeringsmakelaar vervult het kantoor mogelijks een dubbele rol op het vlak van gegevensverwerking. In dat geval zijn we zowel verwerkingsverantwoordelijke als verwerker. De rol van verwerkingsverantwoordelijke nemen wij op als we gegevens verwerken in eigen naam en voor eigen rekening. Daarnaast vervullen wij, ten behoeve van de maatschappijen, ook de rol van verwerker. Dat betekent dat wij ook persoonsgegevens verzamelen en verwerken voor de verzekeringsmaatschappijen met wie wij samenwerken en van wie wij producten aan u voorstellen en aanbieden. In deze verklaring gaan we enkel dieper in op de verwerking van uw gegevens als verwerkingsverantwoordelijke.
Verwerkingsverantwoordelijke
De verantwoordelijke voor de verwerking is al naargelang het kantoor waarmee uw samenwerkt:
Zakenkantoor Goris 0435.458.140
Goris & Zoon 0412.785.181
Cloetens Sven 0453.537.752
Voor alle vragen omtrent ons privacy beleid kunt u met ons contact opnemen via het
e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor vragen die verder gaan dan een eenvoudige vraag om inlichtingen, willen wij u vragen zich te identificeren, zodat wij zeker zijn dat wij de gevraagde informatie en gegevens aan de juiste persoon verstrekken.
Wanneer verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens?
Het kantoor verzamelt en verwerkt gegevens over u wanneer u met ons contact opneemt met het oog op advies over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden of het voorstellen van verzekeringsovereenkomsten, het verrichten van voorbereidend werk met het oog op het sluiten van verzekeringsovereenkomsten en het sluiten zelf van verzekeringsovereenkomsten. Daarnaast kunt u ook op ons een beroep doen of ons ook contacteren voor bijstand bij het beheer en de uitvoering van de door u gesloten verzekeringsovereenkomsten. Ook wanneer u op enige andere wijze met ons contact opneemt zullen wij uw gegevens (moeten) verwerken. Tot slot is het ook mogelijk dat wij gegevens over u verkrijgen via derden en deze gegevens gebruiken om u te benaderen om via onze bemiddeling een overeenkomst te sluiten.
Welke gegevens verzamelt en verwerkt ons kantoor?
Het kantoor verzamelt en verwerkt gegevens die u ons naar aanleiding van contact met het kantoor meedeelt zoals uw naam, adres, e-mailadres en professionele gegevens, zoals bedrijfsnaam en BTW-nummer. Het betreft ook alle gegevens die noodzakelijk zijn om ons toe te laten uw verzekeringsbehoeften in te schatten. Dit gaat onder andere over gegevens betreffende uw woning (in het kader van een brandverzekering), uw financiële gegevens (bij beleggingsverzekeringen) en medische gegevens (bij gezondheidsverzekeringen). Uw gegevens worden enkel verwerkt in het kader van de verzekering waarvoor u op ons een beroep doet, tenzij u dit anders wenst en dit ook zo aangeeft.
Wij verzamelen deze gegevens wanneer u onze documenten en formulieren manueel invult en ook wanneer u dat elektronisch doet. Bij het eventuele bezoek aan onze website worden er cookies gebruikt. Voor meer informatie hieromtrent, kunt u het kantoor contacteren.
Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens?
De doeleinden waarvoor wij gegevens verwerken zijn van diverse aard en worden hieronder uiteengezet.
Voor onze klanten verwerken wij deze gegevens voor klantenbeheer, met name de aanvaarding, het beheer en het sluiten van verzekeringscontracten en de promotie van andere producten en diensten van ons kantoor zelf. Deze verwerkingen zijn in hoofdzaak gebaseerd op de contractuele relatie met onze klanten, maar ook, voor zover het gaat om prospectie, op uw uitdrukkelijke toestemming.
Naar leveranciers toe verwerken wij deze gegevens in het kader van ons leveranciersbeheer en op basis van de contractuele relatie die wij met onze leveranciers hebben of opbouwen.
Voor zover het gaat om prospecten, dit zijn natuurlijke personen die (nog) geen klant van ons zijn, verwerken wij de gegevens voor doeleinden van direct marketing, op basis van ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen. Aan prospecten die per e-mail worden benaderd, vragen wij ons uitdrukkelijk te melden indien ze niet meer door ons gecontacteerd willen worden in de toekomst.
Naar onze medewerkers toe verwerken wij de gegevens voor doeleinden zoals personeelsbeheer en loonadministratie.
Wat onze website betreft, stemmen wij de inhoud en het gebruiksgemak hiervan zoveel mogelijk af op u als gebruikers ervan. Daarnaast verwerken wij uw gegevens om te voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit het ter beschikking stellen van een website en de inhoud ervan en om u in staat te stellen om gebruik te maken van de interactieve toepassingen en diensten op deze website.
Wat zijn de grondslagen voor de verwerking van gegevens door ons kantoor?
In beginsel verzamelen en verwerken wij uw gegevens op basis van de contractuele relatie die wij met u hebben als gevolg van uw aanvraag of verzoek in verband met een verzekeringsbehoefte en de daaruit voortvloeiende overeenkomst(en), alsook als gevolg van de vraag om u bij te staan in het beheer en de opvolging van de verzekeringsovereenkomsten die u heeft gesloten.
Waar de verwerking niet noodzakelijk is om de contractuele relatie uit te voeren, is ze gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen als onderneming, in het bijzonder de vrijheid van onderneming en informatie. Daarbij zorgen wij er steeds voor dat er tussen onze en uw belangen een evenwicht bestaat, bijvoorbeeld door u een recht van verzet toe te kennen.
Voor zover het gaat om gezondheidsgegevens of zogenaamde gevoelige gegevens kunnen wij uw persoonsgegevens enkel verwerken mits uw uitdrukkelijke toestemming. Die wordt u gevraagd op het ogenblik dat u bij ons klant wordt. Is dat niet gebeurd, willen wij u vragen ons dit te melden, zodat het nodige hiertoe kan gebeuren.
Worden de gegevens meegedeeld aan derden?
Uw gegevens worden hoofdzakelijk intern verwerkt. Dat neemt niet weg dat ze moeten worden meegedeeld aan de verzekeringsmaatschappij met wie u uiteindelijk de overeenkomst sluit.
Het is mogelijk dat wij voor bepaalde punctuele diensten een beroep doen op derden. In dergelijke gevallen kunnen uw gegevens aan deze derden worden bezorgd maar enkel voor de betreffende dienst en steeds onder controle van ons kantoor.
In bepaalde gevallen bestaat er een wettelijke verplichting om bepaalde gegevens over te maken. Dat is met name het geval wanneer wij hiertoe wettelijk worden verplicht of overheidsinstanties het recht hebben bij ons gegevens op te vragen.
Uw gegevens worden in beginsel niet doorgegeven naar derde landen of aan internationale organisaties.
Uw rechten
De regelgeving kent u diverse rechten toe die er moeten voor zorgen dat u voldoende wordt beschermd.
U kan zich te allen tijde verzetten tegen het gebruik van uw gegevens door ons kantoor voor direct marketingdoeleinden. Wenst u niet op de hoogte te worden gehouden van de aanbiedingen van ons kantoor, kan u dit melden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
U kan steeds de gegevens die wij over u verwerken, inkijken en, indien nodig, laten verbeteren. Daartoe volstaat het dit aan te vragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., met een bewijs van uw identiteit. Die vragen wij om te verhinderen dat uw gegevens worden meegedeeld aan iemand die daar geen recht op heeft.
Indien u het niet eens bent met de manier waarop wij uw gegevens verwerken, kan u steeds een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel. Daar kan u ook terecht voor alle algemene vragen in verband met de verwerking en bescherming van persoonsgegevens
Wijzigingen
Ons kantoor behoudt zich het recht voor om deze verklaring te wijzigen.
Wijzigingen zullen via de website aan gebruikers worden gemeld.
Privacyverklaring dd 25/05/2018 - versie 1
Automatische uitwisseling van informatie
Automatische uitwisseling van informatie
Op 29 oktober 2014 ondertekenden 51 landen, waaronder de 28 lidstaten van de EU, een multilateraal akkoord waardoor de automatische uitwisseling van fiscale informatie in werking treedt. Sindsdien hebben bijna 100 landen wereldwijd het akkoord ondertekend.
Deze nieuwe algemene norm, die bedoeld is om fraude en belastingontduiking te bestrijden aan de hand van betere transparantie, is van toepassing op alle financiële instellingen die zijn gevestigd in één van de landen die dit akkoord hebben ondertekend (banken, instellingen voor collectieve beleggingen, verzekeringsmaatschappijen).
Als ondertekenaar heeft het Groothertogdom Luxemburg zich geëngageerd om vanaf 1 januari 2017 een informatie-uitwisseling in te voeren, die gebaseerd is op 1 januari 2016 voorhanden zijnde rekeningen. De levensverzekeringsmaatschappijen Private Estate Life en Altraplan Luxembourg, die beide deel uitmaken van de groep NPG Wealth Management (NPG), zullen dus de plicht hebben bepaalde informatie over elke houder van een levensverzekeringspolis over te maken, ongeacht of het gaat om een natuurlijke dan wel om een rechtspersoon, voor zover die verblijft in een ander land van de Europese Unie of in een ander land dat het akkoord heeft ondertekend.
Deze informatie zal jaarlijks worden overgemaakt aan de Luxemburgse belastingdiensten. Die zal ze vervolgens overmaken aan de belastingdienst van het woonland van elke rekeninghouder.
Met het oog op conformiteit en in afwachting van de omzetting van de richtlijn in nationaal recht, werkt de groep NPG momenteel aan de aanpassing van zijn interne procedures en systemen om aan de toekomstige informatieverplichtingen te voldoen.
Voor de cliënten heeft de nieuwe norm geen specifieke impact als zij de wetgeving in hun woonland naleven. Als dat niet zo is, hebben zij nog tot en met 31 december 2015 om dat aan te passen.
Door zijn unieke beschermingskader, zijn grote beleggingsflexibiliteit en zijn duidelijke wens om transparant te werken, bevestigt Luxemburg zijn status als essentieel financieel centrum van Europa. Met 21 miljard euro aan grensoverschrijdende tegoeden staat het bovendien bekend voor de kwaliteit van zijn levensverzekeringscontracten, die vermogensstructurering tot doel hebben.
Gesterkt door zijn expertise en ervaring blijft NPG Wealth Management resoluut geëngageerd zijn klanten begeleiden door krachtige en aangepaste oplossingen aan te bieden in een steeds complexer en volledig transparant wettelijk kader.